ATT FÖRSÖKA GÖRA MÅ-BRA I SJÄLEN SAKER

måndag 14 september 2015

barnrumsinspo, diy, barntavlor, virkat moln, kids room
Idag är det en vecka sedan vi födde vår lilla änglapojke, det känns så lustigt, som att det vore igår men samtidigt som att det skulle ha gått flera år. Min tidsuppfattning har blivit något rubbad efter allt vi gått igenom dom senaste 2 veckorna, försökte övertyga J om att det minsann bara gått en vecka sedan vi var i Uppsala på onsdag...Jooomenvisst...så lite smått efter är jag, men snart tror jag att det återgår till det normala också. Vildingarna är hemma igen och det känns så otroligt skönt att bara få ha dom nära, det blir liv igen, man kan sakta men säkert börja fokusera på må-bra saker för själen mellan varven av sorg och tomhet...

barntavlor

Så just nu försöker jag göra bara det som känns bra för stunden, att få skapa och vara kreativ är något som alltid fått mig att må bra så länge det inte ligger någon press bakom det. Ett litet virkat regnmoln fick det bli samt en ny liten tavla till Vildas rum, sleep, dream & play. Tavlan med den lilla slumrande filuren är en akvarellmålning tillägnad just min lilla tjej, Vilda & Trollsländorna heter den. Sött som sockervadd vill hon allt ha det i sitt lilla krypin, precis som så många andra 6 åringar 

virkat moln, diy

Det lilla molnet har jag virkat på frihand utan mönster, kan man virka så är det inte speciellt svårt att lista ut själv hur man skall bära sig åt. Ett tips är att först rita upp lite snabbt hur man tänkt sig, sedan har man ju en liten skiss att kika på. Annars finns det säkert bra mönster och beskrivningar på hur man virkar moln på google! 

En annan dag ska jag visa er mer från Vildas rum, barnrummen är ständiga projekt och så himla roliga att få pyssla i och ändra om mellan varven. För en tid sedan delade Vildingarna rum, men nu har dom fått ett varsitt eget rum här hemma.



HOPPAS NI HAFT EN BRA DAG
OCH TA HAND OM ER




Join the conversation!

Latest Instagrams

© L I V S G L I T T E R. Design by FCD.